Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Papež Benedikt XVI. somaševal z novimi kardinali

Objava: 26. 11. 2007 / 08:20
Oznake: Družba
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:06
Ustavi predvajanje Nalaganje

Papež Benedikt XVI. somaševal z novimi kardinali

Papež Benedikt XVI. je v nedeljo, 25. novembra vodil somaševanje z novimi kardinali in jim med mašo izročil kardinalski prstan. Opoldne je nagovoril vernike v baziliki in na trgu sv. Petra pred molitvijo Angelovega čaščenja. Po slovesnosti pa se je udeležil skupnega kosila s kardinali v atriju avle Pavla VI.

Sveti oče je svoj nagovor med slovesno mašo pred podelitvijo prstanov novim kardinalom začel z mislijo, da je letos praznik Kristusa Kralja vesoljstva dodatno bogat s sprejemom 23 novih članov v kardinalski zbor. Današnji praznik pa pomenljivo osvetljujejo tri mašna berila, ki tvorijo veličastno fresko s tremi prizori: v sredini je Križanje, kot ga opiše evangelist Luka, na eni strani maziljenje Davida za kralja, na drugi pa kristološka himna sv. Pavla. V ospredju je Kristusov lik, ki je edini Gospod, pred katerim smo vsi mi bratje. Celotna hierarhija Cerkve, vse karizme in vsaka služba v Cerkvi, vse in vsi smo v službi Kristusovega gospostva.

Naše izhodišče, je nadaljeval Sveti oče, je osrednji prizor: Križ. Z njim Kristus razodeva svoje posebno kraljevanje. Na Kalvariji smo priče dvema nasprotujočima si držama do križanja. Nekateri Križanega zasramujejo: Če si ti Kristus, obljubljeni Mesija, tako pravijo, reši samega sebe smrti. Kristus pa nasprotno razodeva svojo slavo tako, da ostane na križu kot žrtveno Jagnje. Njemu se nepričakovano pridruži drugi razbojnik, ki mu prizna kraljevsko čast in ga prosi: Spomni se me, ko prideš v svoje kraljestvo (Lk 23,42). Jezus mu je odgovoril: Resnično povem ti, še danes boš z menoj v raju. Življenje je biti s Kristusom, ker kjer je Kristus, tam je tudi Njegovo kraljestvo, pravi sv. Ambrož. Tako Jezusova obtožba, da je judovski Kralj, postane oznanjevanje resnice. Ta napis na križu je upravičen, ker kljub temu, da je bil Kristus na križu, je s povzdignjenega križa žarelo njegovo kraljevo veličastvo, še pravi sv. Ambrož.
Na vašem kardinalskem prstanu, je nadaljeval Sveti oče, je vgraviran prav prizor križanja. To je za vas trajno povabilo, da se spominjate, kakšnemu kralju služite, na kakšen tron je bil povzdignjen in kako je bil do konca zvest, da bi premagal greh in smrt z močjo božjega usmiljenja. Mati Cerkev, Kristusova nevesta, vam daje to znamenje kot spomin svojega ženina, ki jo je ljubil in zanjo daroval samega sebe. Tako ste, ko nosite kardinalski prstan, trajno poklicani, da dajete svoje življenje za Cerkev.

To globoko simboliko kardinalskega prstana je papež Benedikt XVI. osvetlil še z razlago prvega berila, ki govori o maziljenju Davida za kralja. Za kralja ga je postavila skupina judovskih starešin, ki so se zbrali v Hebronu, da bi s kraljem podpisali zavezništvo. Ta skupnostna razsežnost kraljevskega dostojanstva, velja tudi za vas, novi kardinali, ker ste poklicani v »senat« Katoliške Cerkve, in lahko rečete Jezusu: Mi smo tvoje kosti in tvoje meso (2Sam 5,1), Tvoji smo in s Teboj hočemo biti eno. Med to Evharistijo obnovimo to zavezništvo s Teboj, Kristus Kralj, je dejal Sveti oče.

Med razlago kristološke himne sv. Pavla, pa je papež posebej naglasil, da je Kristus dosegel spravo vsega in vseh z Očetom. Vse je namreč bilo ustvarjeno po njem in zanj, in vse v njem obstaja. Zato je Bog s Kristusovim trpljenjem, smrtjo in vstajenjem, s seboj spravil vsako ustvarjeno bitje in je vzpostavil mir med zemljo in nebesi. Kristus je po vstajenju prvina teh novih stvarnosti. Iz tega izvira posebno poslanstvo za kardinale, namreč to, da si prizadevajo za mir med vsemi Kristusovimi učenci, kot znamenje miru, ki ga je Kristus vzpostavil na zemlji s svojim vstajenjem od mrtvih. Zato sv. Pavel upravičeno pravi, da je bil Bogu Očetu všeč mir, ki ga je vzpostavil Kristus, ko je prišel na zemljo. In Cerkev je tisti del človeštva, v katerem se kaže takšno Kristusovo kraljevanje, ker je novi Jeruzalem, novo mesto miru, Kristusov zakrament in njegovo kraljestvo, je zaključil papež Benedikt XVI. svojo pridigo med mašo v baziliki sv. Petra.

Pred zaključnim slovesnim blagoslovom je papež Benedikt VXI. s spremstvom odšel k vhodu bazilike, kjer je pred molitvijo Angelovega čaščenja nagovoril okrog 40.000 vernikov, ki so mašo spremljali na Trgu sv. Petra.

Svoj nagovor je začel le na videz nenavadno, ko je takoj na začetku rekel, da Izraelci in Palestinci nameravajo v torek v mestu Annapolis v ZDA, ob pomoči mednarodne skupnosti, začeti ponoven proces pogajanj, da bi našli pravično in dokončno rešitev za spor, ki že šestdeset let s krvjo napaja Sveto deželo in je povzročil toliko solza ter trpljenja v dveh narodih. Prosim vas, da se pridružite dnevu molitve, ki so ga danes oklicali škofje v ZDA, da od Božjega Duha izprosijo mir za to, nam tako ljubo področje. Božji Duh pa naj pogajalcem podari modrost in pogum med tem pomembnim srečanjem.

RV

Kupi v trgovini

Izpostavljeno
Pot v samoslovenstvo
Zgodovina
39,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh